martes, 1 de mayo de 2007

LES MEUES EXPERIÈNCIES FAVORITES

EL NOSTRE COS:

Els objectius d'aquesta experiència, sóm, per una part, que els nens aprenguen a associar imatges parcialitzades amb el seu conjunt corresponent, és a dir, que coneguen el seu propi cos, que sàpiguen on s'ubica cada part del seu cos i que coneguen el nom d'aquestes parts.
a més un altre objectiu també és que sàpiguen associar sons amb imatges.

Els materials que es poden utilitzar són els següents:
  • el Clic
  • el Jclic
Cal dir que amb aquests dos programes, els nens i les nenes poden realitzar activitats didàctiques que els resulten molt divertides i amb la finalitat d'assolir els objectius citats abans.
personalment, voldria comentar que la meteixa professora pot crear aquestes activitats amb el Jclic, perquè no es una feina difícil, encara que sí que és costosa i li has de dedicar moltes hores. i dic que li tens que dedicar moltes hores, perquè personalment, junt amb unes altre tres companyes de carrera, hem creat un projecte d'activitats amb el Jclic sobre els cos humà.
hem fet un total de 40 activitats amb els seus objectius, les quals ens podran servir segurament en un futur professional.
la veritat és que estem ben orgulloses del nostre treball.
doncs bé, en el Jclic es poden fer puzzles, sopes de lletres, crucigrames, jocs d'associacions, tgant simples com compostes, jocs de diferències, etc.




L'ALBUM DE FOTOS:

L'objectiu principal d'aquesta experiència és que els nens i les nenes comensen a descobrir que també ens podem comunicar mitjançant les imatges. és adir, es tracta de que els nens i les nenes analitzen imatges, etc.

Els materials que es poden utilitzar són, cartells amb imatges prou significatives per als alumnes, per exemple posters d'animals, parcs infantils, projectors de diapositives, diapositives de paisatges, fotografies dels pròpis alumnes, etc.


Una manera de treballar aquest tema seria mitjançant l'anàlisis d'imatges i de diapositives que el professor/a posara en classe, i en les quals tindran que veure les diverses parts de la imatge, tindran que enquadrar parts de la imatge, descriure la imatge,( amb l'ajuda del professor/a és clar), posar títol entre tots a la imatge, o també es pot fer individualment, trobar diferències entre dues imatges aparentment iguals, etc.
cal dir que aquesta última forma de treballar-ho es pot fer amb el Jclic.




ÉS GRAN O ÉS PETIT?

Els objectius d'aquesta experiència són els segúents:

En primer lloc, és molt important que els nens i les nenes aprenguen a mirar objectes des de diferents punts de vista (davant, darrera, de perfil, des de dalt, des de baix), així com també, que comensen a diferenciar entre el món real i les imatges que el volen representar.
també és important que comparen les propietats i les característiques dels objectes reals amb la seva representació gràfica.

Els materials que podem utilitzar són els segúents: fotografies en blanc i negre de les ombres que produeixen els elements del pati de l'escola.

Doncs bé, descobrir per primera vegada la pròpia ombra produeix un efecte màgic en els xiquets i xiquetes. Aquesta activitat preté que els nens descobrisquen mitjançant el joc, la seua pròpia ombra fent moviments i desplaçaments. també és pot fer el mateix, però reconeixent les ombres que produeixeb els objectes de l'entorn més proper a ells.


Una altra activitat seria anar al pati i buscar un lloc ben assolellat. Allí es deuen de posar en rotllana i demanarem als alumnes que mirin a terra i que observen la seua pròpia ombra.

Després els preguntarem que és això que veiem al terra (l'ombra). I com que normalment la resposta acostuma a ser l'encertada, doncs, els proposarem que observen durant una bona estona les seue spròpies ombres fent moviments i desplaçaments.

Una altra activitat que es pot realitzar amb els alumnes, és la de jugar al joc de trepitjar-se l'ombra.





No hay comentarios: